dinsdag 3 november 2015

Verdriet

Verdriet is iets wat je niet altijd ziet.
De één wordt er door getekent de ander niet.
Verdriet draagt een ieder op zijn of haar wijze met zich mee
De één is opstandig, de ander draagt het gedwee.


Verdriet o.a. omdat je telkens de fout ingaat.
Terwijl je zegt dat er een GOD bestaat.
Fout op fout terwijl ik het goede wil doen,
Telkens weer een vlek op dat blazoen.


Schoon en vlekkeloos zal het in dit leven nooit zijn.
Dit aardse tranendal is echt niet zo fijn.
Weten dat CHRISTUS op je wacht,
Ondank dat HIJ de zonde veracht.
Dat is een vooruitzicht waar rijkhalzend naar uitkijk.
Dat ik mag verlaten dit aardse rijk..



HEM kennen in dit leven is de aller grootste schat
Had jij dat ooit bedacht?,
HEMELSE VADER, maak u toch persoonlijk bekent aan mij,
Ik smeek U, maak mij toch deelgenoot van deze  onverdiende GENADE,
Zodat ik zeker mag weten, ik hoor erbij
Bij het uitverkoren volk, en geen last meer heb van die ongeloof barricade.


VADER, help mij toch elke dag weer,
Te doen alle dingen tot UW eer.
Geef mij kracht, woorden en wijsheid,
En een pure oprechte toegewijdheid.


Zodat ik  mag delen met mijn naaste medemens.
Te mogen vertellen van UW liefde dat is mijn hartewens.
HEER, leer mij te luisteren naar UW STEM
Dat wil ik U bidden met klem.

Help mij te vergeten mijn eigen verdriet,
Het onrecht, de leugens. de pijn en het gemis.
Dit wil ik U vragen in alle eerbied.
En voor mijn gedane zonden vergiffenis.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten