dinsdag 17 november 2015

GODS Genade





Vandaag veel nagedacht over het leven na de dood;
Wat mis ik vaak de liefde en de trouw naar de VADER toe;
Och,… ik kom zo tekort naar wat HIJ mij gebood.
En dat maakt mij bang, onzeker en mede zo verschrikkelijk moe.

Verstandelijk weet ik het, ja echt waar;
UW GENADE IS MIJ GENOEG,  maar het klinkt zo raar.
Dan weerklinkt een psalmlied door mijn gedachten.
"Men kent en vindt zijn plaats niet weer". wij mogen het van U verwachten.

Twijfel, satans grote vriend omhelst mij keer op keer
Dan neem ik mij voor “HET GEBEURT NU NIET WEER”.
Door kwaad en zonde groeit er een kloof;
Tussen de VADER en mij en vooral door mijn ongeloof.

Heilig en volmaakt zal ik in dit leven niet worden of zijn.
Dit mag geen excuus zijn want; LEEF HEILIG EN REIN;
Staat er geschreven als gebod in dat GROTE BOEK;
En wat is de uitslag bij een zelfonderzoek?

Daarom VADER wil ik u smeken en vragen;
Wilt U mij helpen en mij dagelijks dragen.
Ik weet het, het staat geschreven;
Geloof is een gave GOD’s, maar,..... maak mij toch gedreven.

U te volgen VADER, met alles wat in mij is;
Uit liefde HEER want dat is wat ik vanuit mijzelf vaak mis.
Wijs mij toch de weg die U wilt dat ik mag gaan.
En laat mij toch onder UW vleugelen mogen schuil gaan.

Dank U VADER voor deze gedachte en deze tijd;
Maak voor mij toch ook een woning bereid.
Geef mij toch die zekerheid O HEILIGE GEEST.
Leer mij leven HEILIG en bevreesd.

Tot UW eer en voorbeeld voor velen;
Dat ik toch UW LIEFDE met een ieder mag delen.
U die zoveel voor mij en de wereld hebt gedaan.
Laten wij toch tot het einde toe sterk mogen staan.

Wanneer de bazuinen mogen klinken wanneer u terugkomt op aard;
En U ZICHZELF aan de mensheid openbaard.
Dat wij mogen juichen voor uw troon
Mijn enige wens dat, dat mag wezen mijn eeuwig loon.

Terwijl ik dit schrijf op rijm en gedicht;
Realiseer ik mij dat de satan mij beticht.
Van zonde en kwaad door JEZUS CHRISTUS gedragen.
Jammer satan, mij hoef je niet meer aan te klagen.

Gewassen in en door ZIJN bloed;
Mag ik zeggen “ik ben voor eeuwig sterven behoed”.
Voor jullie die het niet weten of niet zien.
Staat er een engelenwacht om mij heen geschaard, en zeg maar niet misschien;

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten