zondag 25 oktober 2015

Gedicht Verlaten en zo alleen



Ik voel me verlaten en soms zo alleen.
Ik weet niet meer waar het veilig is..
Waar...., waar kan ik nog heen?

Al die oneerlijkheid, achter de rug praat en pijn..
Al dat gekonkel en het verdriet..
Wie zal mijn trooster zijn?
Als niemand....., niemand mij ziet?

Zal er iemand nog echt om mij geven?
Er iemand echt voor mij zijn?
Iemand die in mijn leven..
Die troosten wil..
mijn verdriet, zorgen en pijn.

Ik zit hier voor mijn gevoel in de steek gelaten en in de duisternis..
Het is wel heel stil om me heen.
Als er dan toch iemand is..
Zoveel kennissen, waarom ben ik dan alleen?

Ik dacht een vriend te hebben, een échte voor het leven,
Een broeder..., Helaas, het was maar voor even.
Teleurgesteld en vele vragen met WAAROM?
Blijven in mijn hoofd rondgaan wederom.

Maar...., Opeens zie ik een lichtje schijnen..
In de verte.. maar steeds dichter bij.
Het zal niet meer verdwijnen.
Want, hoe wonderlijk, dat lichtje…kwam naar mij.

Een zachte stem sprak mij aan.
En vroeg......., waarom ik daar zat.
HIJ liet mij niet meer gaan.
en had mijn hand gevat..

Ik weet nu, ondanks dat ik vaak nog twijfel, dat er iemand is.
IEMAND die écht om mij geeft..
HIJ die ook eens was verlaten.
HIJ die gaten in zijn handen heeft.

Voor mij (niet te omschrijven) aan het kruis gehangen.
En al mijn kwaad, mijn zonden daar vergeven heeft..
Die ZIJN liefde en verlangen.
Aan de mensen (aan jou en mij) hier op aarde geeft.

UW genade is mij genoeg o HEER
Voorkom toch, help mij toch dat ik niet keer op keer,
Terug val in zonden en in kwaad
Zoals het mij nu steeds vergaat.

Leer mij toch te leven tot UW eer
Vul mij met UW liefde keer op keer.
VADER, ZOON EN HEILIGE GEEST,
Vul mij met UW liefde en wijsheid het meest.

Help mij vergeten het onrecht voor mijn gevoel mij aangedaan.
Vergeef het hun VADER in UWE NAAM,
Leer mij mijn oog op u gericht te houden.
Zodat ik van deze aardse teleurstellingen blijf behouden.

Al mijn zorgen en mijn pijn.
Mijn angsten, ziekten, dromen en verdriet..
HIJ zal mijn trooster zijn..
HIJ die eens voor mij..
de hemel verliet..

Luister HIER maar eens naar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten