dinsdag 23 juni 2015

Werkwijze UWV

Werkwijze UWV


UWV staat voor:  Uitvoeringsinstituut Werknemers Verzekeringen.

Wat heb ik nu mogen leren en noeten accepteren van het UWV in de achterliggende 10 jaar is nogal wat. . Geleerd heb ik o.a. het volgende: "UWV is net als elke andere verzekering en bank net een vrouw. Zij ontvangt met liefde en baard met smart".
Een ongeorganiseerde organisatie waarvan de diverse afdelingen niet eens van elkaar weten wat zij doen. Medewerkers maken keuzes naar willekeur en verstoppen zich achter wet- en regelgeving. Alles laat ongelooflijk lang op zich wachten terwijl als jij te maken krijgt met het UWV meteen een dreigende brief krijgt dat je van alles verplicht bent want anders loopt je uitkering gevaar.
Zelfs een telefoontje van het UWV, wat ik wanneer er ANONIEM in mijn scherm staat niet eens opneem en het UWV weet hiervan, wordt gewoon even mijn voicemail ingesproken. Waarom ANONIEM...? Heeft het UWV iets te verbergen...? Het zijn "handigheidjes" en "excusses" vanuit het UWV om er zo mee om te gaan. 

Geluidsfragment op verzoek van het UWV en uit respect weggehaald maar nog wel in mijn bezit.


Keurings artsen door het UWV aangesteld, beweren dat je in de afgelopen 10 jaar geen enkele verandering hebt doorstaan op lichamelijk en geestelijk gebied. Dit terwijl er een hele opsomming is van medische gebeurtenissen die er niet om liegen. Bewijs na bewijs en rapport na rapport heb ik het UWV aangeleverd. Na zorgvuldig de zaak en alle documentatie te hebben bestudeerd blijkt dat er gewoon een kopie is gemaakt van het medisch rapport van 2007 die vervolgens gebruikt is geworden in 2011, 2012 en 2014. Nee geen veranderingen.....??????

In eind 2014 uiteindelijk na jaren zeuren en vragen een hoorzitting gekregen. Het UWV heeft ruim twee maanden nodig om het rapport van de notulist uiteindelijk op papier te zetten. Gelukkig heb ik daar geluidsopname van gemaakt en het is gewoon belabberd hoe het allemaal is verwoord geworden in het voordeel van het UWV.


Uiteindelijk wordt je gedwongen de hele zaak voor de bestuursrechter te brengen waar uiteraard weer enkele maanden overheen gaan. UWV hoopt gewoon dat veel mensen het niet zover laten komen en komen zo weg met onrechtvaardige beslissingen in het voordeel van het UWV.



Al deze verdrietige ontwikkelingen zijn niet onopgemerkt gebleven. Zelfs de STENTOR heeft een groot archief waar vele verhalen te lezen zijn m.b.t. de werkwijze van het UWV.

UWV, zomaar een hele simpele vraag aan u. Wanneer heeft u uw zaakjes nu eens op orde. Wanneer streeft u recht en gerechtigheid na? 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten