vrijdag 28 augustus 2015

Een gedicht voor mijn dochter:

Een gedicht voor mijn dochter:

Mariska is je naam gegeven, toen en in het heden.
Het betekent: "Bitter bedroeft en ster van de zee".
Ik klamp mij vast aan de mooie herinneringen van een ver verleden.
En ja, verdriet hebben wij alletwee.

Ik houdt het op "Ster van de zee".
Ik draag je in gedachte elke dag met me mee.
Hoop jou te ontmoeten houd mij op de been.
Dat het ooit stopt mijn innerlijk geween.

Jaren zijn inmiddels verstreken.
Hebben wij elkaar niet meer gesproken of aangekeken.
Wij vervreemden steeds meer van elkaar.
Ik was zo graag geweest, jou toevlucht en steunpilaar.

Helaas had het leven een heel andere wending door niemand gepland
Anders was het waarschijnlijk tijdig afgewent.
Mijn leven toen en nu, is een groot verschil.
Ondanks onze verwijdering is jou gemis dagelijks een bittere pil.

Ook jij hebt jou verdriet, onzekerheid en pijn.
Misschien mogen we elkaar nog eens ontmoeten voordat wij er niet meer zijn.
Heb ik de hartelijke wens dat jij gelukkig wordt en blijft.
En niet dat jij ooit alleen in verdriet achterblijft.

Wij leven nog in het heden der genade.
Ondanks door ons mensen veroorzaakte schade.
Kostbare tijd, gekregen van GOD, onze HEMELSE VADER.
Gooi dit toch niet weg, het wordt alleen maar kwader.

Lieve meid, zonder schroom zeg ik jou,
Vergeef mij wat ik heb fout gedaan, ik houd van jou.
Ik blijf op je wachten zo lang ik leef.
En hoop op de dag dat ik onze hereniging beleef.

Je vader die op jou wacht......

Meer info:  KLIK HIER

Geen opmerkingen:

Een reactie posten