woensdag 18 november 2015

Voetstappen:




Voetstappen klinken vastberaden, stevig en vast.
De huidige wereld draagt een steeds grotere last.
JEZUS komt terug naar deze aard en niemand weet wanneer;
Maar heus geloof me, HIJ komt echt een keer.

Dit heeft HIJ beloofd toen HIJ ging naar de VADER;
Lees toch het WOORD, de BIJBEL, het is een absolute aanrader.
Belofte op belofte elke keer weer;
Het staat er vol van, Och lief mens, kom toch tot inkeer.

De wereld bloed nu uit vele wonden;
Hoe wonderlijk, maar 2000 jaar geleden al voorzegt.
Nog een kleine tijd en satan is dan voor eeuwig gebonden;
Middels de BIJBEL is het ons toch aangezegd.

In de zogeheten 2e Bergrede wordt hier over gesproken;
Dit kunt u vinden in Mattheus 24, maar wat hebben wij er van opgestoken?
Tekenen der tijden staan hier allemaal al in vermeld;
En nog zijn we er niet, het wordt hier woordelijk aan ons voorgesteld.

Hoe wonderlijk, toen al voorzien;
En nog zegt het gros van de mensheid misschien.
Echt lieve mensen JEZUS kijkt naar u uit.
Zoals een bruidegom uitkijkt naar zijn bruid.


We kunnen nu zeggen: “Ach het valt toch allemaal wel mee”;
Ik bid u toe en hoop voor u dat het niet wordt een eeuwig acht en wee.
Of,……. had ik het maar geweten, dan had ik mij bekeerd;
Van de wereldse weg die door satan wordt beheerd.

Één druppel vergoten bloed is voldoende voor iedereen;
Toen HIJ aan het kruis hing zo heel alleen.
VADER, mogen wij toch uw kinderen zijn;
Dat wij geborgen mogen zijn in UW domein.

Lieve wereld keer toch naar deze VADER toe;
Het kan nu nog, maar de wereld wordt moe.
Wij leven nog in het heden der genade;
Doe het nu, voordat wij hebben eeuwige schade.


Ik probeer los te laten het werelds gezeur en de oneerlijkheid;
Vetrouwen op HEM , het is hier maar een tijdelijkheid.
Kijkend op HEM waarvan ik alles mag verwachten;
Dit geeft mij weer kracht  en rust in mijn gedachten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten